måndag 16 mars 2009

Måndag morgon, sitter med kaffe-muggen och ser en grupp små dagisbarn o fröknar leka nere i vår lilla badvik. Barnen har självlysande grönavästar för att synas.
Tanken slår mig, så viktigt att de små får känna sig sedda, känna kärlek, speciellt de allra minsta som inte kan säga ifrån om något är fel. Själv har jag alltid sagt Hej när jag möter någon oavsett ålder och alltid får man ett Hej tillbaka och ett leende som värmer oss båda.

Mina 2 flickor bor miltals från mig men ibland hjälper jag till, nu senast "Vabbade" jag i Stockholm och i slutet av Mars skall jag "arbeta" på min dotters företag i Örebro, ett lekland som heter SKOJLANDET och samtidigt "passa" den 7 åriga Flickan det skall bli så kul.

1 kommentar:

  1. ååå du verkar vara en sån god människa ,som man verkligen får leta efter, jag har nämligen precis samma tänkande som du, så härligt
    kram på dig

    SvaraRadera