onsdag 18 mars 2009

Hejsan!
Nu är det tid för Bloggen igen.
Vill visa halsduken som jag fick av en Härlig 85 årig dam som bjöd in mig på en spontan-fika när jag i går promenerade förbi hennes hus.

Oj vilken kvinnlig förebild, så härlig och klok, vårat samtalsämne flödade av allt från politik till design till att säga upp Svenskan efter 24 år, det räcker med en morgontidning tyckte hon, jag håller med.
Hon har ett helmysigt hem, tänk Dig Rosentapet i hallen, både på väggarna och i taket. Ett knallrosa draperi i badrummet mm mm
Hoppas man får åldras så, ja det är bara att be om det. Kontrasten var i dag på bussen, En dam med rollator klev på och strax efter en man o 5 årig som med varsin resväska,väskorna o rollatorn hade samma platshänvisning och damen skällde till på mannen, måste Du ställa Dina väskor framför min rollatur, ser Du inte att jag är handikappad, mannen teg det var stort gjort av honom.....Sura saker finns det gott om....usch.
Godnatt från Christina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar