lördag 14 mars 2009

Lycka är när LANLIV ligger i brevlådan
SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA

Håller med Caroline af Ugglas Stökigt, men inte skitigt är Carolines motto och även mitt.

Caroline har städerska och det har jag också. Varför ? Jo därför att både jag och min man tycker att det är dötråkigt att städa, så i stället för att bråka om städning har vi skaffat städerska, städerskan är ju billigare än parterapi.

Som Caroline säger, det är slöseri med tid att städa, och jag håller med och som hon sade. Jag tror jag skulle skämmas om jag hade det för städat. Det skulle liksom bevisa att jag fokuserat fel här i livet. Hellre en rolig Mamma Hustru än ett perfekt städat hem.

Och när jag kommer hem till en pedant känner jag mig obekväm.............


Vita väggar, vita golv vita möbler så ser det städat ut även om det inte är det................

Dessutom "vitt ger utrymme för kreativitet"

4 kommentarer:

  1. hej
    o tack för ditt besök hos mig, var trevligt,
    ha en skön helg
    kramis jeanette

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Önskar Dig en skön helg, vi bloggar väl vidare
    tipsa gärna fler om min blogg
    christinastips.blogspot.com
    Hälsningar

    Christina

    SvaraRadera
  3. ja kom på att du kan lägga till dig hos mig som bloggintresserad :) så gjorde jag hos dig ,så det sprider sig till många
    ha de gott igen
    jeanette

    SvaraRadera
  4. hej!
    Jag är också rätt så ny på det här.
    Räkneverket har jag lagt upp på susnet, men hjälp av min man.
    För att få flera besökare brukar jag pinga min blogg på nyligen.se!
    Som sagt detta med datorer är egentligen inte min grej även om jag tycker om att blogga.
    Du har en jätte fin blogg och det är så roligt att titta in.
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera